Det Danske uddannelsesystem har nu muligheden for at inkludere elever uden talesprog

20. juni 2018Nyheder

Det er efter min mening yderst positivt, at Undervisnings-ministeriet, ved Mette Risager, anerkender faciliteret kommunikation, (FC-metoden, Faciliteret Communication) således at alle unge mennesker, uanset graden af tale-, eller kommunikationshandicap, har de samme muligheder for uddannelse på lige fod med jævnaldrende uden handicap. Det vidner positivt om, at gamle paradigmer og fordomme omkring mennesker uden talesprog … Læs mere

Det gode arbejdsliv

18. april 2018Nyheder

Det gode arbejdsliv, er en ny artikel fra Midtsjællands Folkeblad (åbner i nyt vindue)

Ny DVD på dansk – Facilitated Communication

7. august 2017Nyheder

FC metoden – En kommuniktionsmetode til mennesker uden aktivt talesprog. Filmen er financieret af A.P.Møllers Fond til Almene Formaal. Produktionen er iværksat af interessegruppen FC2000DK samt Foreningen Facilitated Communication Danmark i samarbejde med Specialskolen Bramsnæsvig.

10 års Jubilæumsfest

25. maj 2017Nyheder

Specialskolen Bramsnæsvig fejrer 10 års Jubilæum og sommerfest torsdag d. 22. juni fra kl.13.00. Alle børn, familier og tidligere elever, samarbejdspartnere samt venner af Specialskolen Bramsnæsvig er velkomne til at hjælpe os med at fejre dagen. Der vil være musik og underholdning samt forfriskninger fra køkkenet. VEL MØDT. Link til vores Facebookside her

Borgmesterbesøg

5. marts 2017Nyheder

Som led i rækken af virksomhedsbesøg, var borgmester Carsten Rasmussen inviteret til besøg på Specialskolen Bramsnæsvig fredag d.3. marts. Specialskolen Bramsnæsvig har netop rundet de 10 år, som selvejende institution med skole, døgn og aflastning for børn og unge med særlige behov. Specialskolen Bramsnæsvig er blevet en stor virksomhed med 70 ansatte. Borgmesteren blev præsenteret … Læs mere

Mosteri

30. oktober 2016Nyheder

Udskolingen og STU eleverne omdannede i to uger klassen til et mosteri. De undersøgte, hvor de kunne finde råvarer til deres produkt, hvordan de skulle forarbejdes og hvordan produkterne skulle markedsføres og sælges. Det var en rigtig spændende og lærerig proces, hvor nogle elever syntes bedst om markedsføringsdelen, imens andre var glade for at arbejde … Læs mere